miercuri, 10 februarie 2016

Cartea de miercuri

miercuri, 10 februarie 2016
Articol care apare chiar intr-o zi de miercuri. Daca mai asteptam vreo doua luni se implinea anul de la ultima postare din aceasta categorie. Dar, nuuuu!!! Eu am vrut sa scriu si am vrut sa scriu AZI. Ok, motivul principal este ca vreau sa incep o noua carte si pur si simplu nu puteam trece mai departe pana nu scriam review-ul de fata. De parca nu as mai fi facut asta de-un milion de ori inainte. Dar, hei! An nou, obiceiuri noi.
Cartea de astazi se numeste Nevinovatul (The Innocent Man - in original), publicata in 2006 de autorul american John Grisham, despre care am mai scris aici. Romanul imbraca forma unui documentar care relateaza cazul lui Ron Williamson, condamnat la moarte in 1988 pentru uciderea lui Debra Sue Carter.
Cariera lui Ron Williamson, tanara speranta a baseballului american, intra in declin din cauza starii sale de sanatate, care se deterioreaza pe zi ce trece din cauza viciilor carora le cade prada. Cum un rau nu vine niciodata singur, fiind vulnerabil si avand o reputatie de baiat rau, Ron Williamson este acuzat de uciderea unei chelnerite, impreuna cu un amic al sau, Dennis Fritz. Erorile judiciare se tin lant, dar tuturor celor implicati in caz - mai putin acuzatilor - le convine de minune. Justitia are nevoie de vinovati. Ron Williamson, care ajunge in pragul nebuniei, este condamnat la moarte, pe nedrept, pentru o fapta pe care nu a comis-o, iar Dennis Fritz, declarat complice, primeste o condamnare la inchisoare pe viata. Dar nimeni nu poate si nici nu vrea sa clarifice lucrurile, asa ca Ron isi asteapta inevitabilul sfarsit pana in anul 1999 cand intregul caz este revizuit pe baza unei noi tehnici, cea a testarii ADN-ului. Noua si revolutionara metoda dovedeste fara urme de indoiala ca cei doi, Williamson si Fritz, nu se fac vinovati de crima pentru care au fost acuzati si condamnati si ajuta la identificarea adevaratului autor al faptei.
Eliberarea vine prea tarziu pentru Williamson, al carui psihic este puternic afectat de toata aceasta nefericita experienta si care isi va gasi sfarsitul in anul 2004.
Criticii au declarat acest roman al lui Grisham ca fiind "cel mai bun thriller juridic" al sau. Oi fi eu pe langa, dar sunt in complet dezacord cu acesti critici. S-a dovedit a fi o lectura extrem de dificila, in sensul ca a devenit plictisitoare si neinteresanta. De abia in ultima parte lucrurile incep sa prinda contur, sa se intample si sa capteze atentia cititorului, dar pana sa ajung in punctul respectiv a trebuit sa depun foarte mult efort. Pana acum, in cariera mea de cititor, am abandonat o singura carte, aceasta a lui Grisham a avut sanse foarte mari sa devina cea de-a doua, dar am avut ambitz' si am ajuns la sfarsit.
Cartea a apărut la editura rao, dar nu as recomanda-o.


Foto

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket