joi, 9 august 2012

Alcazaba de Almeria

joi, 9 august 2012
Revin cu relatările din scurta mea escapadă pe Coasta Spaniei. În episodul de astăzi, ne întoarcem în istorie, pe vremea când Spania era a maurilor, care şi-au lăsat amprenta asupra zonei prin construcţii impresionante, inspirate din cultura şi tradiţia lor. O astfel de construcţie este şi Alcazaba de Almeria. O fortăreaţă medievală, care a fost ridicată în secolul al X-lea, sub domnia califului de Cordoba, Abd ar-Rahman al III-lea. Alcazaba de Almeria este a doua ca mărime din seria fortăreţelor construite de musulmani în zona de sud a Spaniei, după Alhambra, situată în Granada. 
Termenul alcazaba provine din limba arabă (al-qasbah) şi desemnează o cetate fortificată, construită deasupra unui oraş. Ceea ce este adevărat, pentru că Alcazaba domneşte deasupra unui cartier, acum, format din căsuţe albe şi pătrăţoase de inspiraţie musulmană.
Fortăreaţa urma să aibă un dublu rol. Astfel, pentru a-şi îndeplini funcţia de apărare, a fost prevăzută cu ziduri şi tuneluri. Cetatea urma să funcţioneze şi ca sediu central al administraţiei locale, care să guverneze de acolo tot ce se întâmpla în oraş şi pe mare. În acest sens, în interior au fost amenajate grădini, au fost construite case şi o moschee.
În timp, Alcazaba a fost extinsă şi i-au fost aduse îmbunătăţiri. Aşa că, prima linie de ziduri, care forma zona de refugiu a populaţiei din oraş în caz de asediu a fost despărtiţă de zona destinată guvernanţilor printr-un zid, în care a fost integrat un clopot, care să avertizeze populaţia în caz de pericol. Zidul se numeşte Muro de la Vela şi a fost construit de regele Carlos al III-lea al Spaniei.


Cea de-a treia zonă este cea mai modernă dintre toate, fiind construită după ce Almeria a fost cucerită de creştini.


Vizita la Alcazaba a însemnat mai mult decât toate celelalte zile petrecute la mare şi prin oraş, la un loc. Cetatea e impresionantă, amenajările din curţile interioare sunt interesante. E un loc fascinant, în care se simte vibe-ul vremurilor în care a fost construit. Un loc de care eu am încercat să profit la maximum. Drept urmare, am zburdat pe acolo ca o căpriţă, să explorez şi să imortalizez fiecare colţişor.
P.S. M-am simţit ca la şcoală scriind acest articol. Parcă aş fi făcut un referat la istorie. M-am documentat, am compilat, am adaptat, am scris, am şters, am rescris :)). It was fun, though!
P.S. 2: Alcazaba este doar unul dintre multele obiective turistice din zonă pe care le puteţi vizita. Pe lângă cetate, alte puncte de interes sunt Farul, Catedrala, biserica în stil renascentist sau Chanca - un grup de case sculptat în stâncă.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket