sâmbătă, 15 septembrie 2012

Ce mai intră-n ghiozdan. Back to school session

sâmbătă, 15 septembrie 2012
Cum luni începe şcoala (începe, nu?) şi cum în perioada asta tot Internetul abundă de articole din categoria "Back to school" zic să contribui şi eu cu un articol pe tema asta. Şi pentru că sunt destule postări despre cum să fim frumoase şi la modă în timpul şcolii, eu o să (încerc să) scriu despre ce băgăm la ghiozdan (altceva în afară de cărţi, caiete, etc.) înainte de a ne face frumoase şi de a începe ziua efectiv. Daaar decât să vă povestesc într-o sută de cuvinte despre ca va fi vorba în articol, mai bine să-l scriu, zic.
Eu una nu pot să mişc nimic dimineaţa până nu mănânc ceva. M-am obişnuit aşa şi, de când mă ştiu, n-am sărit niciodată peste micul dejun, altfel simt că mă ia cu ameţeli, slăbiciuni şi altele de genul ăsta şi nu sunt bună de nimic. Aşa că, şi în vremea când avem de mers la şcoală, mâncam înainte de toate. Mâncam, mâncam, dar nu orice. Pentru că sistemul meu era totuşi adormit la 6-7 dimineaţa, nu tolera pâine, mezeluri, legume şi altele de felul ăsta, care trebuiau mestecate îndelung. Aşa că, micul dejun cel mai rapid şi mai uşor era compus din lapte şi cereale (şi, cu mici variaţiuni, încă e).
Până aici totul e stabilit, bun şi frumos. Daaar, nu cred că există nenorocire mai mare pentru cineva ca mine, care ar mânca, dar nu orice, decât să constate la 6 dimineaţa, că laptele nu mai e tocmai bun de consumat :)). Mi s-a întâmplat asta de câteva ori şi ce mare tragedie a fost: timpul şi stomacul mă presau şi trebuia să găsesc alternative culinare.
Eiii, şi acum ajungem, de fapt, la esenţa acestui articol. Ce opţiuni există, în materie de mâncare, dimineaţa pe fugă. Am exclus laptele, pâinea şi alte ingrediente din lista noastră, aşa că să vedem ce putem face.
Recent am descoperit că iese o combinaţie fericită şi gustoasă din fructe, iaurt şi ceva "ronţăibil". Am început să combin câteva boabe de strugure, cu cereale/biscuiţi simpli şi iaurt simplu. Sau iaurt simplu în care am rupt 2 rondele mari de biscuiţi cu ciocolată. Sau strugure, nuci şi iaurt. Sau în lipsă de iaurt puteţi combina biscuiţi sau cereale cu un fruct zemos, cum ar fi o piersică, pară sau nectarină.
Şi uite aşa, vă săturaţi şi căpătaţi energie pentru a începe ziua în forţă. Pentru că micul dejun e important, chiar mai important decât somnul, încercaţi să nu îl daţi la schimb pentru alea "5 minute" de somn în plus.
Succes şi ţinere de minte în noul an şcolar!


P.S. Daţi-mi, rogu-vă, o alternativă pentru "aşa că". Am folosit alăturarea asta de cuvinte de atâtea ori până m-am enervat eu pe mine :))

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket