duminică, 30 decembrie 2012

Music Lounge - recapitulare

duminică, 30 decembrie 2012
Ca-n fiecare sfârşit de an, în ultima duminică din luna decembrie, prin rubrica Music Lounge voi încerca să fac un rezumat a ceea ce s-a întâmplat în industria muzicală autohtonă şi internaţională de-a lungul anului 2012.
Ceea ce a început anul trecut cu Danza Kuduro a continuat anul ăsta cu melodii ale aceluiaşi gen, venite din zona Americii de Sud. Astfel că am avut parte, la nesfârşit, de Nosa nosa şi Bara bara bere bere ale lui Michel Telo, am avut parte de Checherereche a lui Gustavo Lima, am avut Tchu tcha tcha şi Tacata de la Tacatabro. Melodii care au făcut vara acestui an memorabilă pentru românii noştri.
Vorbind de românii noştri, industria muzicală românească s-a întors la rădăcini şi, cel puţin în a doua parte a anului, am avut parte exclusiv de piese în limba română, cele mai multe cu iz reggae. M-a bucurat foarte mult această tendinţă, care a redeschis piaţa muzicală şi pentru artişti consacraţi care pentru că nu cântau în engleză nu şi-au mai găsit locul în peisaj. Aşa, i-am putut auzi şi la radio pe Taxi, Ştefan Bănică Jr., Loredana, Vunk sau Crush, artişti care intraseră într-un con de umbră.
Deşi îmi place foarte mult acest curent al pieselor româneşti în limba română, nu-i prevăd o viaţă prea lungă. Rămâne de văzut.
Au existat însă şi muzicieni care au ieşit din tipare, astfel că am avut parte de piesele alea "speciale". Cele care îmi vin acum în minte (asta pentru că le-am ascultat de 11 milioane de ori) sunt Somebody that I used to know a lui Gotye şi recent şi frecvent difuzata Brutal Hearts a celor de la Bedouin Soundclash.
Sigur că nu pot încheia rubrica fără să pomenesc hitul anului 2012, cel care a adunat 1 miliard de vizualizări pe youtube...Gangnam style de la Psy.
Cam asta ar fi. Dacă vă aduceţi aminte şi de alte piese de referinţă ale anului, lista rămâne deschisă.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket