luni, 25 aprilie 2016

Dans!

luni, 25 aprilie 2016
Vă spuneam sâmbătă că particip la un workshop de West Coast Swing. Am dat întâmplător de acest dans în lungile mele plimbări pe youtube. Acesta este clipul în care am văzut prima dată ce înseamnă să dansezi stilul ăsta:
Partea cea mai interesantă e aceea că poți dansa pe orice fel de muzică. Nu ești constrâns de un anumit gen ca în cazul altor stiluri. Orice melodie, oricărui gen muzical ar aparține ea, poate fi interpretată prin pașii specifici West Coast Swing - ului.
West Coast Swing-ul este un dans în pereche ce a evoluat din Lindy Hop, popular în anii '20 - '30, și se face remarcat prin elasticitatea care se creează între parteneri în timpul dansului. La nivel de bază se compune din doi pași înspre înainte, urmați de două seturi de câte trei pași făcuți mai mult pe loc - din partea fetei, respectiv pașii opuși din partea băiatului.

În West Coast Swing există 5 pattern-uri esențiale pe care se construiesc toate celelalte mișcări. În afară de asta, este un dans liber care se axează mult pe improvizație.

Workshop-ul la care am participat în weekend a fost primul de acest gen pentru mine. Până acum nu am mai avut experiența unui workshop de dans, deși am mai participat la câteva cursuri ”clasice” de dans. Așa cum m-am așteptat, cei mai mulți dintre participanți erau pricepuți într-ale West Coast Swing-ului față de mine, care am venit de nicăieri, practic, după doar 12 ore în care am început să prind câte un pic din ceea ce înseamnă acest stil. Așa că de multe ori am rămas în loc, nedumerită la unele figuri, dar am încercat să mă redresez și-n final am reușit să țin pasul destul de bine.

Am plecat de acolo cu câteva mișcări noi pe care am reușit să le învăț, dar adevărul e că mai este mult până departe, iar comunitatea de West Coast Swing nu este atât de bine dezvoltată în momentul de față.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket