miercuri, 20 aprilie 2016

Cartea de miercuri

miercuri, 20 aprilie 2016
Cartea de astăzi a avut un succes răsunător, atât pe hârtie, cât și la cinema. Este vorba despre Hoțul de cărți (The Book Thief - în original), roman publicat în 2005 de către autorul australian Mark Zusak.

Deoarece am cumpărat cartea în perioada în care a apărut și filmul, am procedat ca de obicei, adică întâi am citit cartea și abia pe urmă am văzut și varianta de cinema. În felul ăsta pot să îmi imaginez așa cum vreau personajele și povestea care se țese în jurul lor fără să mă las influențată de chipul vreunui actor cunoscut. Tot de obicei, bătălia carte - film e câștigată de cea dintâi. Nu și de data asta.

Cartea, deși interesant structurată, îți cam taie elanul. Naratorul e Moartea, de gen masculin, deopotrivă sinistru și intrigant povestitor, care întâi îți dă vestea cea rea și apoi înșiruie momentele care au condus la (ne)fericitul eveniment. Ca și cum cineva ți-ar spune: Mâine mori, dar tu bucură-te de viață!

Personajul principal din povestea relatată de Moarte este Liesel Meminger, o fetiță care-și duce existența în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, în mijlocul unei familii adoptive. Alături de bunul ei amic, Rudy, Liesel își creează propria lume în realitatea măcinată de propagandă, foame, teroare. Modalitatea asta de supraviețuire e asemănătoarea cu cea din filmul La vita e bella. Ne prefacem că totul e un joc și așteptăm să treacă.

Realitatea lui Liesel înseamnă cărți și un evreu ascuns în beci, care fac totul să pară suportabil.

Am preferat filmul cărții pentru că a fost mai aerisit și evenimentele au decurs normal fără întreruperi brutale, fără salturi de la A la F și de la F la B.

Romanul a apărut la editura rao și a fost ecranizat în anul 2013 cu Geoffrey Rush și Sophie Nelisse în rolurile principale.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Design by Pocket